شوت زیر پا عقب

این پست را برای دوستات هم بفرست

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

زیر پا عقب ضربه ای قدیمی و نام آشنا برای بازیکنان فوتبال دستی است ،ضربه ای کاربردی ،دقیق و به قول بازیکنان ضربه ای زهردار. امروزه در بازی های جدید در سطح جهان خیلی به ندرت دیده می شود که بازیکنی از این شوت استفاده کند. حتی می توان گفت هیج بازیکنی در سطح جهان از این ضربه به عنوان شوت یا پنالتی اول خود استفاده نمی کند و تعداد کمی از بازیکنان آن هم به ندرت از این فن استفاده می کنند.

 

foosball

 

علی رقم تمام مزیت هایی که این شوت دارد ،می توان گفت که زیر پا عقب قابلیت اجرا بر روی تمامی میز ها را ندارد و شاید مهمترین دلیل استقبال  اندک بازیکنان حرفه ای فوتبال دستی از این ضربه همین باشد.

 

شوت زیر پا عقب

 

زیرپا عقب را می توان از منطقه دفاعی زمین فوتبال دستی به سمت چهار چوب حریف و به قصد گل شلیک کرد و در این زمینه ضربه ای عالی به شمار می رود ،همچنین در میله مهاجمان نیز بسیار کاربردی می باشد و بار ها دیده شده که بازیکنی تنها با همین ضربه پیروز میدان شده است.

 

فوتبال دستی

 

آموزش شوت زیر پا عقب

 

زیرپا عقب در قسمت میله مهاجمان با آدمک وسط نواخته می شود. به این ترتیب که توپ به سمت پشت آدمک فوتبال دستی هدایت می شود و نوک پای بازیکن در مرکز توپ قرار می گیرد. سپس با کشیدن سریع توپ ،به سمت چپ یا راست آدمک ،زمانی که توپ مقابل آدمک رسید آن را به سمت دروازه شلیک می کنیم ،باید توجه داشته باشید که هنگام استارت ضربه ،توپ از مسیر خودش کمی به جلو یعنی دقیقا زیر میله مایل شود ،در غیر اینصورت توپ زیر پای آدمک شما گیر می افتد و یا اینکه توپ شما به سمت عقب حرکت خواهد کرد.

 

شوت

 

-این شوت را می توانید هم به صورت صاف و هم به صورت مورب وارد نقاط مختلف دروازه کنید.

-گرفتن ان نوع توپ ها برای برخی از مدافعین دشوار است.

-به عنوان ضربه ای غافلگیر کننده نیز می توان از آن استفاده کرد.

 

زیر پا عقب

همین الان عضو خبرنامه کوتاراه شو

برای بدست آوردن جدید‌ترین اخبار و سمابقات و یه عالمه تخفیف خوب

مطالب مرتبط

ویدیوهای آموزشی

آموزش فوتبال دستی | علی اصغر نعیمی | قسمت اول

آموزش فوتبال دستی مربی: علی اصغر نعیمی قسمت اول تاریخچه دروه : حرفه ای مدت زمان: ۲:۰۴ در این قسمت به تاریخچه و شکل گیری‌ بازی فوتبال دستی با مربی گری علی صغر

فوتبال-دستی-به-انگلیسی
مجله کوتاراه

فوتبال دستی به انگلیسی

کلمه فوتبال دستی به انگلیسی table soccer به معنای فوتبال روی میز می باشد. فوتبال انگلیسی آنچه مسلم است فوتبال دستی قبل از سال ۱۹۲۰ تولید شده است، در آن سال ها فوتبال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا