شوت یک پا دو پا

این پست را برای دوستات هم بفرست

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

شوت TICTAC شوت تیک تاک یا همان ضربه یک پا دو پا در فوتبال دستی یکی از ضربات مهم در فوتبال دستی به حساب می آید چرا که برخی از بازیکنان از آن به عنوان شوت اول خود استفاده می کنند.

البته باید گفت که این پنالتی برای اینکه به عنوان ضربه اصلی در مسابقات استفاده شود شوت مطمئنی نیست ولی یکی از ضربات مهم در فوتبال دستی به شمار می رود. این ضربه شباهت زیادی به این یه پا ۲پا در فوتبال دارد به همین خاطر ما این نام را برای آن انتخاب کردیم.

شوت یک پا دو پا

 

مهم ترین فاکتور این ضربه که منجر به موفقیت آن می شود سرعت این شوت می باشد ،شما با تمرینات اصولی فوتبال دستی می توانید به سطح بالایی از این مهارت دست پیدا کنید. باید توجه داشته باشید که شما نباید به زدن یک نقطه از دروازه اکتفا کنید و می بایست زدن نقاط دیگر را با سرعت های مختلف در تمرینات خود بگنجانید.

روش های اجرا

معمولا آن دسته از بازیکنان که از این پنالتی  استفاده می کنند از یک سمت اقدام به زدن این ضربه می کنند. به طور مثال  شروع پنالتی بازیکن از آدمک مهاجم سمت خودش آغاز می شود و از این سمت زمین بازی نسبت به طرف دیگر آن کامل تر اجرا می کند.

شما باید در تمرینات، زیر نظر متخصصان و مربیان فوتبال دستی به این مهم دست پیدا کنید که برای شما کدام روش مناسب تر است و در مرحله پیشرفته تر مربیان ما به شما خواهند آموخت که شوت به ۲ روش ایستا و پویا زده می شود.

ایستا بودن در این روش

به این معنی است که توپ شما هنگام شروع ضربه بی حرکت و کاملا ثابت باشد.

مزیت 

میتوانید دفاع حریف را برانداز کنید

معایب

اگر توسط حریفتان آنالیز شده باشید احتمال موفقیت او بیشتر است.

 

فوتبال دستی

 

پویا بودن شوت یک پا دو پا

بدین معنی که توپ بین آدمک ها رد و بدل می شود و در حال حرکت توپ ضربه یک پا دو پا زده می شود.

مزیت

بازیکن مقابل برای دفاع کردن به زحمت می افتد.

معایب

بازیکنان کم تجربه با احتمال از دست دادن توپ مواجه هستند.

 

شوت

مکان استپ یا کاشتن توپ فوتبال دستی در شوت یک پا دو پا

 

از هر سمتی که می خواهید حرکت را آغاز کنید بهتر است توپ را جایی بی حرکت کنید و یا در اصطلاح توپ را بکارید که از چهار چوب دروازه حرفتان به اندازه دو سه توپ فاصله داشته باشد. دلیل کاشتن توپ در این نقاط این است که دامنه حرکتی شما افزایش پیدا کند و با حرکت شما رقیب شما نتواند محل فرود توپ شما را تشخیص دهد.

نکته مهم: باید توجه داشته باشید که ضربه یک پا دو پا در میز های مختلف شاید شما با این موضوع برخورد داشته اید که وقتی از میز تمرینی خودتان برای تمرین بازی بر روی میز فوتبال دستی متفاوتی می روید و می خواهید ضربه یک پا دو پا را بزنید ابتدا کمی د شوار بنظر می رسد و شاید شما سایه توپ را بزنید ،دلیل آن این نیست که میز های مختلف با توجه به نوع متریالی. متریالی که در میز های مختلف وجود دارد با هم تفاوت دارند مثل جنس آدمک و یا وزن میله و حتی نوع توپ نیز می تواند از علت های آن باشد.

همین الان عضو خبرنامه کوتاراه شو

برای بدست آوردن جدید‌ترین اخبار و سمابقات و یه عالمه تخفیف خوب

مطالب مرتبط

ویدیوهای آموزشی

آموزش فوتبال دستی | علی اصغر نعیمی | قسمت اول

آموزش فوتبال دستی مربی: علی اصغر نعیمی قسمت اول تاریخچه دروه : حرفه ای مدت زمان: ۲:۰۴ در این قسمت به تاریخچه و شکل گیری‌ بازی فوتبال دستی با مربی گری علی صغر

فوتبال-دستی-به-انگلیسی
مجله کوتاراه

فوتبال دستی به انگلیسی

کلمه فوتبال دستی به انگلیسی table soccer به معنای فوتبال روی میز می باشد. فوتبال انگلیسی آنچه مسلم است فوتبال دستی قبل از سال ۱۹۲۰ تولید شده است، در آن سال ها فوتبال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا