لوازم جانبی فوتبال دستی

این پست را برای دوستات هم بفرست

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

ضربه گیر یکی دیگر از قطعات و لوازم جانبی فوتبال دستی است ،شما نباید سرپوش و ضربه گیر را با یکدیگر اشتباه بگیرید چرا که گاهی اوقات افراد، سرپوش یعنی همان تکه پلاستیکی که سر میله های فوتبال دستی نصب می شود را با ضربه گیر اشتباه می گیرند. محل قرارگیری ضربه گیر ها داخل میز است به طوری که ضربه گیر بین آخرین آدمک هر میله و دیواره ی میز قرار می گیرد. در حالی که سرپوش بیرون محوطه بازی فوتبال دستی و سر میله ها قرار میگیرد.

 

ضربه گیر

تصویرضربه گیر

چرا در فوتبال دستی ها از ضربه گیر استفاده میکنیم؟

اگر میز فوتبال دستی شما فاقد ضربه گیر باشد خواهید دید هنگام برخورد آدمک های شما با دیواره میز صدای گوش خراشی تولید می شود درست است که آن ها برای رفع این صدا در میز فوتبال دستی شما مفید هستند اما هدف اصلی از نصب ضربه گیر ها جلوگیری از آسیب دیدن آدمک و بدنه ی میز است. اگر ضربه گیر میز شما بر روی آن نصب نباشد در صورت بازی کردن امکان دارد در وهله اول بدنه داخلی میز شما آسیب ببیند و در صورت ادامه دادن باعث از بین رفتن تنظیم دیواره های میز شما شود. ضربه گیرها باید حالت ارتجاعی داشته باشند تا بتوانند مانع از وارد شدن ضربه به میز و آدمک های فوتبالدستی شما شوند.

 

ضربه گیر فوتبال دستی از چه ماده ای ساخته شده اند؟

در اغلب میزهای فوتبال دستی قدیمی ضربه گیر ها فلزی بودند که به صورت فنر بر روی میله ها سوار می شدند و بین آخرین آدمک و دیواره قرار می گرفتند به همین خاطر این نوع میز ها به میز فوتبال دستی فنری معروف شده اند.

باید گفت که وجود این فنرها مانع ازین می شد که بتوان در میله پنج تایی ،آدمک ها را در انتهای میله ها نصب کرد و این برای میزهای استاندارد یک ضعف محسوب می شد و برخی تولید کنندگان مجبور می شدند که از چهار آدمک برای میله هافبک ها استفاده کنند،‌بعضی از این ضربه گیرها به قدری دقیق و با کیفیت ساخته می شوند که انعطاف پذیری فوق العاده ای دارند و به شما این امکان را می دهند ، تا بیشترین حد ممکن آدمک را به دیواره نزدیک کنید.

به خاطر همین این ضربه گیرهای حرفه ای در میله های پنج تایی ،کار را هم برای تولید کننده و هم برای بازیکنان راحت تر کرده است. این ضربه گیرهای پلاستیکی یا بهتر بگوییم لاستیکی به شکل دایره ی تو خالی به قطر ۱۶ میلی متر و طول ۲ سانتی متر می باشد. به نظر می رسد که امروزه بیشتر تولیدکنندگان بزرگ از ضربه گیر های لاستیکی استفاده می کنند.

 

ضربه گیر فرسوده
ضربه گیر فرسوده در فوتبال دستی و تعویض آن

وقتی این ضربه گیرها به دو قسمت تقسیم شوند دیگر کاملا فرسوده شده و موقع عوض کردن آنهاست و اگر در این حالت از آنها استفاده کنید مضراتی خواهند داشت که به آنها اشاره میکنیم

۱. ضربه گیر میز شما وقتی فرسوده شد مسلما دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت و احتمال اینکه به دیواره میز شما آسیب برساند زیاد است

۲.با توجه به اینکه ضربه گیر فرسوده ، فشرده تر می شود و شاید از طول دو سانتی متر به یک سانتیمتر کاهش پیدا کند ، احتمالا در شوت ها و ضربات پنالتی شما نیز تاثیر منفی خواهد داشت.

۳.ضربه گیر وقتی فرسوده می شود و به دو تکه تقسیم می شود از داخل حفره  ذرات سیاه رنگ پلاستیکی به داخل میز شما می ریزد.

و موجب کثیف شدن سطح میز شما می شود ، همینطور وقتی این ذرات کوچک به کف میز شما ریخته می شود در هنگام بازی می تواند مسیر توپ فوتبال دستی را تغییر دهد و باعث آزار بازیکنان شود.

همین الان عضو خبرنامه کوتاراه شو

برای بدست آوردن جدید‌ترین اخبار و سمابقات و یه عالمه تخفیف خوب

مطالب مرتبط

ویدیوهای آموزشی

آموزش فوتبال دستی | علی اصغر نعیمی | قسمت اول

آموزش فوتبال دستی مربی: علی اصغر نعیمی قسمت اول تاریخچه دروه : حرفه ای مدت زمان: ۲:۰۴ در این قسمت به تاریخچه و شکل گیری‌ بازی فوتبال دستی با مربی گری علی صغر

فوتبال-دستی-به-انگلیسی
مجله کوتاراه

فوتبال دستی به انگلیسی

کلمه فوتبال دستی به انگلیسی table soccer به معنای فوتبال روی میز می باشد. فوتبال انگلیسی آنچه مسلم است فوتبال دستی قبل از سال ۱۹۲۰ تولید شده است، در آن سال ها فوتبال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا