فوتبال-دستی-به-انگلیسی

این پست را برای دوستات هم بفرست

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

کلمه فوتبال دستی به انگلیسی table soccer به معنای فوتبال روی میز می باشد.

فوتبال انگلیسی

آنچه مسلم است فوتبال دستی قبل از سال ۱۹۲۰ تولید شده است، در آن سال ها فوتبال در انگلیس یا بریتانیای آن زمان در حال اوج گرفتن بود و مردم علاقه زیادی نسبت به این ورزش داشتند و رفته رفته نیز به خیل علاقه مندان فوتبال افزوده می شد.

در زمان اوج گیری فوتبال آدمک هایی از جنس پلاستیک بعنوان بازیکنان فوتبال مطرح شدند، آنها همان عروسک های خیمه شب بازی بودند که با هدایت انسان فوتبال بازی می کردند اما این بار نه با طناب هایی که به دست و پا و گردنشان وصل بود بلکه سوار بر میله های فلزی شده بودند ، میدان بازی آنها میز مستطیل شکلی بود که شبیه سازی زمین فوتبال در ابعاد کوچک بود.

 

فوتبال-دستی-به-انگلیسی

اولین اسم فوتبال دستی در جهان

برخی معتقدند که اختراع فوتبال دستی اولین بار در انگلستان رخ داده است هرچند که هیچ منبعی به طور دقیق نمی داند که مبدع آن کدام کشور بوده است ولی اگر سازنده اولین فوتبال دستی انگلیسی ها باشند نام table soccer فوتبال روی میز میتواند اولین نام این میز بوده باشد.

نقل قول هایی که در برخی از منابع به چشم می خورد حاکی از آن است که که اولین بار در اروپا برای این بازی نام kicker را انتخاب کرده اند و گویا آلمان ها و سوئیسی ها این اسم را برای فوتبال دستی انتخاب کرده بودند.

table soccer

فوتبال به زبان انگلیسی soccer گفته می شد و چون زمین بازی در فوتبال دستی از جنس چوب بود و دقیقا مانند میز های غذاخوری و یا برخی از میزهای اداری، دارای ۴ پایه بود به همین خاطر مردمان انگلیسی به این سازه میز table گفتند.

این زمین بازی (میز table) خود را به فوتبال soccer چسباند و بعد از آن نام  این بازی جذاب و مهیج در میان انگلیسی ها

table soccer یعنی فوتبال روی میز خوانده شد.

نام فوتبال روی میز در ایران

در ایران نیز با تصمیم انجمن فوتبال روی میز جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۳ نام فوتبال دستی به فوتبال روی میز تغییر پیدا کرد هر چند که هنوز در میان عامه مردم نام فوتبال روی میز جا نیفتاده است ولی رفته رفته این نام نیز جایگاه خود را در میان مردم پیدا خواهد کرد.

 

همین الان عضو خبرنامه کوتاراه شو

برای بدست آوردن جدید‌ترین اخبار و سمابقات و یه عالمه تخفیف خوب

مطالب مرتبط

ویدیوهای آموزشی

آموزش فوتبال دستی | علی اصغر نعیمی | قسمت اول

آموزش فوتبال دستی مربی: علی اصغر نعیمی قسمت اول تاریخچه دروه : حرفه ای مدت زمان: ۲:۰۴ در این قسمت به تاریخچه و شکل گیری‌ بازی فوتبال دستی با مربی گری علی صغر

فوتبال-دستی-به-انگلیسی
مجله کوتاراه

فوتبال دستی به انگلیسی

کلمه فوتبال دستی به انگلیسی table soccer به معنای فوتبال روی میز می باشد. فوتبال انگلیسی آنچه مسلم است فوتبال دستی قبل از سال ۱۹۲۰ تولید شده است، در آن سال ها فوتبال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا