چپ کشی در فوتبال دستی

این پست را برای دوستات هم بفرست

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

چپ کشی یکی از شوت های بسیار مهم و کاربردی در فوتبال دستی به شمار می رود. شوت چپ کشی در فوتبال دستی زمانی است که شما میله را به سمت بدن خود می کشید و توپ را با آدمک حمل می کنید و در نقطه مورد نظر به سمت دروازه شلیک می کنید. این شوت در کشور ما به شوت چپ کشی معروف است. در شوت چپ کشی محل قرار گیری توپ بسیار مهم است. آماده زدن ضربه شوید. محل قرارگیری توپ باید طوری تنظیم شده باشد که دقیقا روبروی آخرین نقطه دروازه حرفتان باشد.

این باعث می شود تا حریف شما آدمک های خود را به همان سمت دروازه بیاورد در نتیجه گرفتن این شوت برای او دشوار تر می شود و محل قرار گیری توپ فوتبال دستی با توجه به اینکه این شوت با بازیکن وسط میله سه تایی شما انجام می شود. بهتر است که میله را تا منتهی الیه دامنه حرکتی آن از خود دور کنید. به طوری که ضربه گیر میله فوتبال دستی شما در سمت مخالف کاملا به دیواره میز چسبیده باشد، سپس توپ را در قسمت داخلی آدمک وسط قرار دهید.

 

 

شوت و حمله
در تصویر کاملا مشخص است وقتی میله تا انتها به دیواره چسبیده باشد و توپ کنار پای آدمک وسط باشد فضای دروازه برای شما باز می شود

روش های چپ کشی زدن

بسیاری از بازیکنان مبتدی فوتبال دستی وقتی می خواهند چپ کشی بزنند دسته را خیلی سفت می چسبند این اشتباه است. چرا که از سرعت شما می کاهد و گاهی منجر به از دست رفتن توپ می شود بطوری که توپ سریع تر از حرکت دست بازیکن عبور می کند و آدمک سایه توپ را می زند باید بدانید این میله ها رتل بدنسازی و یا راکت تنیس نیست. شما باید دسته کمی شال به دست بگیرید و کمی فاصله بین کف دست تا مقاومت دست را به حداقل برسانید و از حداکثر سرعت آن استفاده کنید.

حرکت مچ دست و آدمک در چپ کشی

شما وقتی می خواهید ضربه بزنید باید خیلی سریع مچ دستتان را بچرخانید به طوری که در این چرخش آدمک شما می بایست در وضعیت کاملا افقی، پشت توپ قرار گیرد و بعد از زدن ضربه نیز به حرکت خود ادامه دهد. شل گرفتن میله اینجا به کمک شما خواهد آمد ،فقط باید بیش از حد میله را شل نگیرید که از دستان شما خارج می شود. 

 

دروازه فوتبال دستی {گل زدن در چپ کشی}

لازم است که هر بازیکن فوتبال دستی این مطلب را بداند که دروازه فوتبال دستی ۵ نقطه برای گل زدن دارد و بازیکن مهاجم باید از تمام ظرفیت دروازه استفاده کند.

 

شوت و حمله
در این تصویر نقاط باز کاملا مشخص است

گل زدن با شوت چپ کشی

همانطور که گفتیم دست کم از پنج نقطه می توان به سمت دروازه فوتبال دستی شلیک کرد. در حالی که حریف شما تنها ۲ نقطه از این ۵ نقطه را می تواند با دو میله ای که در اختیار دارد پوشش دهد به همین خاطر هنوز به اندازه سه توپ فوتبال دستی برای شما فضای خالی وجود دارد.

 

تشخیص دفاع حریف

یکی از اساسی ترین ارکان زدن شوت ها در میله سه تایی یا با صلاح زدن پنالتی ،آنالیز و شناخت دفاع حریف است. هنگام زدن ضربه چپ کشی امکان دارد شما با مدل های مختلفی از دفاع ها روبرو شوید که به چند مورد آن اشاره کنیم.

-احتمال دارد حریف شما با زمان بندی خاصی هر دو بازیکن مقابل دروازه خود را به حرکت در آورد که در این حالت شما باید با تشخیص آن الگو زمان خالی شدن دفاع را پیدا کنید.

-شاید حریف شما ثابت بماند و قصد داشته باشد با کوچک ترین عکس العملی از جانب شما ، سریع قسمت خالی دروازه را پر کند.

-گاهی حریف شما جلوی توپ را خالی می گذارد و یا در جا به جایی ها  آدمک خود را به قصد پر کردن جای خالی به دفعات از مقابل توپ دور میکند ، در اینجا شما می توانید توپ را صاف به سمت دروازه شلیک کنید.

 

 

شوت و حمله
در تصویر بالا نقطه وسط محل مناسبی برای شلیک توپ است

همین الان عضو خبرنامه کوتاراه شو

برای بدست آوردن جدید‌ترین اخبار و سمابقات و یه عالمه تخفیف خوب

مطالب مرتبط

ویدیوهای آموزشی

آموزش فوتبال دستی | علی اصغر نعیمی | قسمت اول

آموزش فوتبال دستی مربی: علی اصغر نعیمی قسمت اول تاریخچه دروه : حرفه ای مدت زمان: ۲:۰۴ در این قسمت به تاریخچه و شکل گیری‌ بازی فوتبال دستی با مربی گری علی صغر

فوتبال-دستی-به-انگلیسی
مجله کوتاراه

فوتبال دستی به انگلیسی

کلمه فوتبال دستی به انگلیسی table soccer به معنای فوتبال روی میز می باشد. فوتبال انگلیسی آنچه مسلم است فوتبال دستی قبل از سال ۱۹۲۰ تولید شده است، در آن سال ها فوتبال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا