شوت دیواری فوتبال دستی

این پست را برای دوستات هم بفرست

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در email

بیشتر بازیکنان تازه کار و یا تماشاچی های فوتبال دستی وقتی توپ از طریق شوت دیواری وارد دروازه می شود ،گمان می کنند که بازیکن تصادفی گل زده است یا از آن بعنوان گل شانسی یاد می کنند. در حالی که این شوت یکی از ضربات شناخته شده و امتیاز آور در میان بازیکنان فوتبال دستی بشمار می رود و زدن چنین ضربات دقیقی نیاز به تمرینات اولیه و اصولی دارد ،حتی مهار چنین توپ هایی نیز دفاع خاص خود را دارد و فقط بازیکنان با تجربه می توانند چنین ضرباتی را کنترل کنند. از ضربات دیواری هم در بازی های انفرادی و هم در بازی های دو نفره می توان استفاده کرد خصوصا در بازی های دو نفره که گل زدن از دو میل عقب به مراتب سخت تر از انفرادی می شود ضربات دیواری خیلی مواقع به کمک بازیکنان آمده و گره بازی را باز می کنند.

 

شوت دیواری فوتبال دستی

ضربه دیواری

همانطور که از نامش پیداست با استفاده از میز فوتبال دستی و با تنظیم توپ به صورت زاویه ای زده می شود ،ضربه دیواری را با هر چهار میله فوتبال دستی می توان زد،حتی می توان گفت با همه آدمک های بازی گل زدن به این روش امکان پذیر است ولی بازیکنان حرفه ای فوتبال روی میز معمولا از منطقه دفاعی زمین و آدمک های میله دوتایی این شوت را می زنند.

{ سطح دشواری این ضربه در فوتبال دستی ۲ از ۵ می باشد }

 

شوت دیواری فوتبال دستی

در تصویر وارد شدن توپ به درون دروازه بعد از برخورد با دیوار را می بینید

دلیل اینکه از میله دوتایی بیشتر استفاده می شود این است که تشخیص و مهار آن برای مدافع سخت تر است چرا که بازیکن مهاجم در کنار ضربه دیواری می تواند از ضربات دیگر مثل چپ کش یا راست کش نیز استفاده کند و یا اینکه بعد از زدن ضربه در برگشت های توپ مالکیت توپ را بدست آورد. یادگیری این ضربه به شما این امکان را می دهد که به طور ناگهانی حریف خود را غافلگیر کنید.

چگونه ضربه دیواری در فوتبال دستی را تنظیم کنیم؟

تشخیص این ضربه وقتی از دفاع زده شود برای مدافعان سخت است و آن ها را به دردسر می اندازد. در خصوص تنظیم زوایای ضربه دیواری نقاط مختلفی در منطقه دفاعی وجود دارد که می توان از آن ها برای زدن ضربات دیواری استفاده کرد. بعضی از این نقاط امکان این را دارند که شما از هر ۲ زاویه ی چپ و راست آدمک فوتبال دستی به سمت دروازه حریف به صورت دیواری شلیک کنید  و از بعضی نقاط نیز فقط می شود از یک دیواره برای زدن ضربه دیواری استفاده کرد .

 

شوت دیواری فوتبال دستی

ـ با کدام قسمت آدمک فوتبال دستی ضربه بزنیم

در تصویر بالا گوشه آدمکی را ملاحظه می کنید که با لکه ی سیاه رنگی علامت گذاری کرده ایم ، این قسمت از آدمک شما و یا قرینه آن در طرف دیگر آدمک ،می بایست با ساعت ۵ و یا ۷ توپ فوتبال دستی برخورد کند تا توپ را به صورت کج به دیوارهای میز فوتبال دستی بکوبد.

لازم به ذکر است که آدمک شما باید با سرعت با توپ برخورد کند تا ضربه دیواری شما بدون نقص به سمت چهار چوب دروازه حرکت کند.

 

 

همین الان عضو خبرنامه کوتاراه شو

برای بدست آوردن جدید‌ترین اخبار و سمابقات و یه عالمه تخفیف خوب

مطالب مرتبط

ویدیوهای آموزشی

آموزش فوتبال دستی | علی اصغر نعیمی | قسمت اول

آموزش فوتبال دستی مربی: علی اصغر نعیمی قسمت اول تاریخچه دروه : حرفه ای مدت زمان: ۲:۰۴ در این قسمت به تاریخچه و شکل گیری‌ بازی فوتبال دستی با مربی گری علی صغر

فوتبال-دستی-به-انگلیسی
مجله کوتاراه

فوتبال دستی به انگلیسی

کلمه فوتبال دستی به انگلیسی table soccer به معنای فوتبال روی میز می باشد. فوتبال انگلیسی آنچه مسلم است فوتبال دستی قبل از سال ۱۹۲۰ تولید شده است، در آن سال ها فوتبال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا